مشاوره خانوادگی رایگان

pexels ketut subiyanto 4308042 1

میدانستید که در جهان یکی از بالاترین نرخ های طلاق متعلق به آمریکاست؟ این تمایل به طلاق زوج ها را وادار کرده تا بیشتر از گذشته به دنبال کمک گرفتن از روانشناس خانواده باشند. 

با این که آمارها نشان میدهند که در سال های اخیر میزان طلاق کاهش پیدا کرده است و از هر 1000 ازدواج 2.9 زوج طلاق میگیرند اما هنوز هم بعضی از این زوج ها به کمک متخصصان نیاز دارند. 

بعضی از افراد وقتی متوجه بروز مشکلی در زندگی مشترکشان میشوند در اینترنت به دنبال خدمات رایگان زوج درمانی میگردند.

در حقیقت آن ها به جای بالابردن میزان طلاق میتوانند برای رسیدگی به تعارض های رابطه شان از فواید مشاوره ازدواج رایگان یا ارزان قیمت استفاده کنند. 

اما جستجوی زیاد در اینترنت نمیتواند باعث شود که زوج ها خدمات زوج درمانی قابل اعتماد و رایگان پیدا کنند. 

تقریباً میشود گفت که هیچ سایت معتبری نیست که خدمات رایگان زوج درمانی ارائه دهد.

پس دوباره تکرار میکنیم که خدمات مشاوره ازدواج ارزان قیمت نامحدود هستند. مراکز اجتماع، کلیساها، انجمن‌ ها، گروه های بحث و گفتگو و مکان های مشابه دیگر مراکزی هستند که مشاوره ازدواج رایگان و اطلاعاتی ارائه میدهند تا به نیازهای زندگی مشترکتان رسیدگی کنید. 

قبل از این که به شما کمک کنیم تا بتوانید از مشاوره ازدواج رایگان بهره ببرید بهتر است که اول زوج درمانی را درک کنیم.

زوج درمانی چیست؟

زوج درمانی نوعی از روان درمانی است که در آن روان درمان ازدواج و خانواده دارای مدرک معتبر یا سایر متخصصان سلامت روان دارای مدرک معتبر (روانشناسان، مددکاران اجتماعی و …) به دو نفر کمک میکند تا بتوانند دیدگاه ارزشمندی درباره رابطه به دست بیاورند، تعارضات را حل کنند و روابط بین فردی را به درستی مدیریت کنند. 

درمانگر جلسات درمانی مختلفی را برگزار میکند تا زوجین از هم دور شده را درمان شوند و به آن ها کمک میکند تا برای مشکلاتشان راه حل های مناسب پیدا کنند.

اما صرف نظر از هزینه ای که باید پرداخت کنید، بهتر است از یک درمانگر باتجربه و مجوزدار کمک بگیرید. این هزینه را یک شانس سرمایه‌گذاری ببینید که خودتان و همسرتان به آن نیاز دارید و  فقط یک بار برایتان اتفاق می افتد. پس دیگر به دنبال گزینه های محلی مشاوره نباشید.

 چطور از خدمات رایگان مشاوره ازدواج استفاده کنید

اغلب زوج هایی که به دنبال درمان هستند با مشکلات شدیدی دست و پنجه نرم میکنند و همیشه بهترین گزینه این است که از یک شخص آموزش دیده و حرفه ای برای مدیریت این پروسه کمک گرفته شود. اما وقتی که به تصویر ناراحت کننده وضعیت اقتصادی نگاه میکنیم که زوجین با آن روبرو هستند بسیاری از آنان به سختی میتوانند هزینه زوج درمانی را پرداخت کنند.  

هزینه رواندرمانی معمولا برای هر یک ساعت محاسبه میشود. ساعات مشاوره بسته به شدت مشکلات میتوانند بیشتر هم بشود.  

در عین حال حتماً پوشش بیمه و حداقل پرداخت های مشترک را در نظر بگیرید. بعضی از بیمه ها هزینه درمان زوجین را جبران می کنند و بسته به بیمه می توانید گزینه های خوبی داشته باشید.

همچنین زمانی که مشتریان مشکلات مالی دارند، متخصصان جدول هزینه را مطابق با درآمد افراد ارائه میدهند. میتوانید در این مورد تحقیق کنید تا نسبت به هزینه های مراکز خصوص ویزیت معقول تری بپردازید.

در ادامه توصیه هایی را میخوانید که با کمک آن میتوانید خدمات رایگان یا تقریبا رایگان زوج درمانی را پیدا کنید.

 چطور از خدمات ارزان قیمت مشاوره ازدواج استفاده کنید

به احتمال زیاد اینترنت نمیتواند به شما کمک کند که خدمات رایگان زوج درمانی را پیدا کنید. اما امیدتان را از دست ندهید. راه های جایگزین دیگری هم هست که با کمک آن میتوانید مشاوره رایگان بگیرید و ارزش وقت گذاشتن دارند. اما بهترین بخشش این است که این خدمات یا رایگان هستند یا هزینه کمی دارند.

ببینیم که چه گزینه هایی برای زوج درمانی رایگان داریم.

1-  خودتان این کار را انجام دهید

درست است که بیشتر خدمات رواندرمانی رایگان نیستند اما در این بخش به شما اطلاعاتی میدهیم که با کمک آن میتوانید هم از رواندرمانی استفاده کنید و هم حواستان به پولتان باشد.

کتاب ها و ویدئوهای خوددرمانی زیادی وجود دارد که به زوج کمک میکنند که مشکلات زندگی مشترکشان را حل کنند.  با این که این کتاب ها و ویدئوها رایگان نیستند و باید آن ها را بخرید اما نسبت به روان درمانی به صرفه تر هستند. 

در این روش نیاز است که زوج ها منظم باشند و بخواهند که کارهای لازم را انجام دهند.  

وقتی این کتاب ها و ویدئوها خریداری شدند در ازدواج و روابط میتوان از آن ها بارها بهره برد و مشکلات آینده را هم حل کرد.

2- روان درمانی تحت پوشش بیمه

کسانی که بیمه دارند معمولاً بیشتر حواسشان به مراقبتهای عمومی پزشکی، دندان پزشکی و چشم پزشکی است. اما گاهی زوج درمانی در خدمات پزشکی بیمه مستتر است. 

ممکن است بیمه به کلی این خدمات را پوشش دهد یا چند جلسه آن رایگان باشد.

وقت بگذارید و بیمه تان را بررسی کنید. با کارگزار بیمه یا مدیر منابع انسانی صحبت کنید.

3-  از دوست یا خانواده کمک بگیرید.

با این که بهترین راه کمک گرفتن از خدمات یک زوج درمانگر آموزش دیده است اما وقتی که وضعیت اقتصادی مناسب نیست دوستان و اعضای خانواده هم می توانند جایگزین عالی باشند.

از دوست یا عضو خانواده ای کمک بگیرید که توانایی بی طرف ماندن را داشته باشد و بتواند به خوبی تعارض را حل کند. این شخص باید فردی باشد که شما و همسرتان هر دو قبول داشته باشید و بتوانید اطلاعات شخصی و خصوصی تان را با او در میان بگذارید.

گاهی وقتی افراد در برابر یک شخص سوم فرصت ابراز احساساتشان را به دست می آوردند میتوانند مشکلات زندگی مشترکشان را حل کنند.

4-  از گوگل کمک بگیرید

عباراتی مثل «زوج درمانی رایگان در اطراف من» و چیزهایی مشابه این را جستجو کنید. وقتی که فرصت های در دسترس را در محل یا شهرتان ببینید تعجب میکنید. اغلب اوقات کلینیک های پزشکی، مراکز آموزشی و یا مطب های جدید التأسیس ممکن است خدمات رایگان زوج درمانی را ارائه دهند.

در روزنامه ها هم به دنبال چنین فرصت هایی بگردید.

5- مراکز خدمات محلی

بسیاری از مراکز خدمات محلی وابسته به ارگانهای اجتماعی مثل شهرداری، خدمات رایگان زوج درمانی ارائه میدهند. اغلب اوقات این خدمات فقط برای اعضای همان محله است. اما گاهی به سایر افراد هم ارائه میشود.

درمانی که در این مراکز انجام میدهند اغلب روی جدا نشدن زوجین متمرکز است و تلاش میکند تا با کمک آن ها رابطه شان را ترمیم و بازسازی کند. 

زوج درمانی بخشی از خدمات کمک رسانی و رفاه  محله محسوب میشود و با وجود این که رایگان است میتواند بسیار مفید باشد.

اگر به دنبال پیدا کردن راه های رایگان یا ارزان قیمت زوج درمانی هستید نباید خجالت بکشید. حجالت برای زمانی است که برای حل مشکلات رابطه تان به دنبال کمک از دیگران نباشید.

اسکرول