کنار آمدن با شکست عشقی چگونه ممکن است؟

pexels rodnae productions 6670316

همسر شما خواهان طلاق شده و شما غافلگیر شده‌اید. درست است که در طول ازدواج‌تان دلخوری‌هایی هم وجود داشته، اما طوری نبوده که باعث شود او ترکتان کند.

شما برای زندگی تا آخر عمر با او ازدواج کردید و تصورش را هم نمی‌کردید که روزی کاغذبازی‌های پایان دادن به دوران زندگی مشترکتان را انجام دهید.

و… همچنان دوستش دارید.

شاید با ارتباط با زن دیگری، به‌تان خیانت کرده باشد. ممکن است علاقه‌اش را به‌تان از دست داده است و حس می‌کند زنده کردن آن احساسات عاشقانه دیگر ممکن نیست. شاید دچار بحران میانسالی شده است.

به هر حال، تصمیمش نهایی است و راهی برای بازگشت به گذشته وجود ندارد. باید به‌تنهایی قلبتان را التیام دهید؛ ‌قلبی که با وجود پایان عشق آن مرد به شما،‌ همچنان به او تعلق دارد.

 چه راه‌هایی برای التیام شما وجود دارند؟

البته در اولین قدم مشاوره خانواده کمک بزرگی است اما قبل از آن با خواندن موارد زیر می توانید به خود کمک کردن را شروع کنید.

پذیرفتن اینکه این جدایی دارد اتفاق می‌افتد

اشتباه است که تظاهر کنید «همه‌چیز رو به راه است» یا نقاب لبخند بر چهره بزنید تا اطرافیان فکر کنند این تغیییر در زندگی را مثل همیشه همچون زنی لایق و قدرتمند، حل و فصل می‌کنید.

لازم نیست در این دوران پرآشوب،‌ قهرمان‌بازی در بیاورید. اگر به خانواده و دوستانتان نشان ندهید که رنج می‌کشید،‌ نمی‌توانند در تحمل درد به شما کمک کنند.

خود را رها کنید. صادق باشید.

به‌شان بگویید که در هم شکسته شده‌اید، همچنان شریک زندگی‌تان را دوست دارید و نیاز دارید در پشت سر گذاشتن این اتفاق مهم زندگی،‌ در کنارتان باشند.

گروه پشتیبان پیدا کنید

افراد درگیر در فرایند طلاق می‌توانند در گروه‌های اجتماعی متعدد با هم ارتباط برقرار کنند، حرف بزنند، گریه کنند و سرگذشت خود را با هم در میان بگذارند. شنیدن این که در تجربه فعلی‌تان تنها نیستید، مفید است.

حواستان باشد گروه پشتیبان زیر نظر مشاور خانواده در ونکوور با تجربه باشد تا جلسات به مجموعه‌ای از شکایت‌ها تبدیل نشود که در آنها هیچ راهنمایی راه‌حل-محوری ارائه نمی‌شود.

بدگویی از خود را کنار بگذارید

اگر به خودتان بگویید «من احمق هستم که بعد از کاری که با من کرد، همچنان دوستش دارم»، این حرف نه مفید است و نه صحت دارد.

شما ابله نیستید. شما زنی مهربان و بخشنده هستید که ذاتتان از عشق و ادراک سرشته شده است. عشق به کسی که سال‌ها شریک زندگی‌تان بوده، هیچ خجالتی ندارد، حتی اگر آن فرد تصمیم گرفته باشد که به رابطه پایان دهد.

بنابراین با بدگویی، خود را پایین نیاورید و همچنان مثبت باقی بمانید.

به خودتان فرصت التیام بدهید

مهم است که بپذیرید التیام از طلاق، مخصوصاً طلاقی که خواهانش نبوده‌اید، به زمان نیاز دارد. یادتان باشد که بالاخره به روزهای خوب بر می‌گردید.

اندوه شما تقویم خودش را دارد که در آن روزهای خوب، روزهای بد و روزهایی که حس می‌کنید هیچ پیشرفتی ندارید،‌ وجود دارند. اما به فرایند اعتماد داشته باشید:‌ شکاف‌هایی را که در انتهای تونل پدیدار شده‌اند، ‌می‌بینید؟

نور از میان آنها می‌تابد. روزی بیدار می‌شوید و می‌بینید ساعت‌ها،‌ روزها و هفته‌ها گذشته و شما به شوهر سابق‌تان و کاری که او کرده،‌ فکر نکرده‌اید.

هر وقت آماده بودید، یادگارهای او را از خانه‌تان بیرون بیندازید

این کار به خلاص شدن از احساسات عاشقانه‌تان کمک می‌کند. خانه‌تان را به سلیقه خودتان بازسازی کنید.

همیشه دلتان می‌خواسته اتاق نشیمن‌تان دیوارهایی با رنگ‌های روشن مات و مبلمان حصیری داشته باشید؟ همین کار را بکنید!

خانه‌تان را طوری بازسازی کنید تا نشان دهنده شخصیت‌تان باشد و هر چیزی را که باعث می‌شود افکار حسرت آمیزی مثل «چه حالی داشت وقتی شوهرم اینجا بود» به ذهنتان بیاید،‌ بفروشید یا رد کنید برود.

خودتان را درگیر یک سرگرمی جدید و جذاب کنید

تأثیر این روش برای اینکه حس بهتری به خود پیدا کنید، اثبات شده است و همچنین کمکتان می‌کند با کسانی دوست شوید که نمی‌دانند شما همسر فردی دیگری بوده‌اید. منابع محلی را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی در دسترس است.

همیشه دوست داشتید فرانسوی یاد بگیرید؟

حتماً در مؤسسات آموزشی عمومی منطقه شما کلاس‌های آموزش بزرگسالان هست.

کارگاه مجسمه‌سازی یا نقاشی چطور؟

افزون بر سرگرم شدن، چیز قشنگی به خانه می‌آورید که خودتان خلق کرده‌اید! عضویت در باشگاه بدنسازی یا باشگاه دو هم راه خوبی برای تخلیه افکار منفی‌ای است که ذهنتان را درگیر کرده‌اند. ورزش همچون داروهای ضد افسردگی، خاصیت بهبود روحیه دارد.

زوج‌یابی اینترنتی می‌تواند تجربه مثبتی باشد

خوش‌وبش اینترنتی با گزینه‌های رابطه احتمالی، می‌تواند باعث شود حس جذابیت و خواستنی بودن پیدا کنید و اگر درگیر بدگویی از خود بوده‌اید (مثلاً «حق داشت ترکم کند. من بی‌جذابیت و خسته‌کننده هستم.»)، این تجربه می‌تواند اعتماد به نفس‌تان را خیلی بالا ببرد.

اگر بعد از ارتباط اینترنتی دوست داشتید با یک یا چند نفر از آن مردان قرار بگذارید، حواستان باشد این کار را در جاهای عمومی (مثل یک کافی‌شاپ شلوغ)‌ انجام دهید و جزئیات این قرار را با یک دوست در میان بگذارید.

می‌توانید با استفاده از رنجی که  تحمل می‌کنید، نسخه بهتری از خودتان را خلق کنید

از اندوه استفاده کنید تا برای خوش هیکل شدن، عوض کردن پوشاکی که سال‌ها پیش باید دور انداخته می‌شدند، مرور و روزآمد کردن رزومه حرفه‌ای و تغییر شغل، به خود انگیزه بدهید. از این انرژی برای محقق کردن زندگی مطلوب خود استفاده کنید.

توازن مطلوب میان اوقات مخصوص تنهایی و اوقات مخصوص دوستان را بیابید

نباید زیاد گوشه گیری کنید اما باید به دقت زمانی را برای تنها بودن در نظر بگیرید.

اگر سال‌ها متأهل بوده‌اید، شاید یادتان رفته باشد تنها بودن چه حسی دارد. شاید این احساس در آغاز برایتان ناراحت کننده باشد. اما نگاهتان را درباره این لحظه‌ها عوض کنید: شما بی‌کس نیستید؛ دارید مراقبت از خود را تمرین می‌کنید.

برای دوباره عاشق شدن، باید یاد بگیرید که با تنهایی مشکلی نداشته باشد. این کار به شما امکان می‌دهد از جایگاه ثبات و نه از موضع بیچارگی، مرد دیگری را بپذیرید (و این اتفاق حتما خواهد افتاد!).

وقتی مردی که عاشقش بوده‌اید تصمیم می‌گیرد که دیگر عاشق شما نباشد، طبیعی است که داغدار باشید. اما به یاد داشته باشید که اکنون با جامعه‌ای بزرگ همسفر شده‌اید که با موفقیت، دوران پس از طلاق را پشت سر گذاشته‌اند و در نهایت پیشرفت کرده‌اند.

به خود فرصت بدهید و با خود مهربان باشید و این آگاهی را با جان و دل بپذیرید که دوباره عاشق خواهید شد.


اسکرول