آیا قهر و دعوای باعث تقویت رابطه می شود

زندگی زناشویی‌تان خوب پیش نمی‌رود؟ با جر و بحث راجع به عادت‌ها و رفتارهای همسرتان شروع شد و حالا به انزجار تبدیل شده که منتهی به کاهش گفتگو بین شما و همسرتان شده است.

برایتان سخت است باور کنید چگونه با گذر زمان رابطه‌تان فرسوده شده اما با تمام اتفاقات ناخوشایندی که برای زندگی زناشویی‌تان رخ داده هنوز هم نور امید در دلتان وجود دارد که همه چیز رو به راه خواهد شد.

یک چیز را به طور قطع می‌توانیم بگوییم: « مطمئن باشید شما تنها کسی نیستید که چنین احساسی در مورد زندگی زناشویی‌تان دارید. » 

حتی خوشبخت‌ترین زوج‌ها هم سختی‌ها و مشکلات زیادی از سر گذرانده‌اند؛ با این وجود، شیوه‌ای که برای حل مشکلاتشان در پیش گرفتند همان چیزی است که آنها را به زوج موفق تبدیل کرده است.

باید بدانید گاهی برای پیدا کردن راه درست به دست آوردن همسرتان مجبورید دست به کارهای سختی بزنید. این کمک می‌کند پایداری رابطه‌تان را هم بسنجید و  بفهیمد واقعاً به دنبال چه هستید.

دقیقاً به همین خاطر است که انتخاب جدایی در ازدواج یا جدایی آزمایشی ممکن است پاسخ بسیاری از مشکلات رابطه‌تان باشد.

بنابراین اگر از خودتان می‌پرسید آیا جدایی در ازدواج می‌تواند برای رابطه خوب باشد؟ پاسخ صریح به این پرسش بله است.

همه گمان می‌کنند هیچ ارتباط منطقی بین جدایی زن و شوهر با ازدواج موفق وجود ندارد اما در برخی از موارد اگر زوج می‌خواهند ازدواجشان را نجات دهند این دقیقاً همان کاری است که باید انجام دهند.

اگر چه جدایی در ازدواج آثار منفی ضمنی هم دارد چرا که آن را منادی طلاق تلقی می‌کنند اما می‌توان آن را به عنوان راهکاری برای کسب دورنمایی درست از رابطه و در نتیجه بهبود زندگی زناشویی انجام داد.

چطور جدایی کمک می‌کند امور را بهتر سر و سامان دهید و چگونه باید جدایی در ازدواج را مدیریت کرد؟

این مقاله توصیه‌هایی در مورد جدایی در ازواج ارائه می‌دهد که طی این مدت چه کارهایی باید انجام دهید و چه کارهایی انجام ندهید.

این راهنمای جدایی در ازدواج کمکتان می‌کند این کار را به نحوی درست انجام دهید و  دوباره عشق به یکدیگر را دریابید. اما همیشه به یاد داشته باشید وجود یک مشاور خانواده خوب می تواند در کمک به ترسیم مجدد خطوط زندگی تان همراهی کند نگذارید به تنهایی راه دشوار را طی کنید. حتما از یک روانشناس یا مشاور خانواده کمک بگیرید.

ذهن باز

در ابتدا، تنها و مجرد بودن برایتان ارزشمند می‌نماید چون مجبور نیستید هر روز  خودتان را با نیازهای شخص دیگری وفق بدهید.

می‌توانید هر چیزی دوست دارید بخورید؛ هر موقع دلتان خواست بخوابید؛ حتی ممکن است احساس کنید در دوران خوش دانشجویی به سر می‌برید و در عوض تمکین مالی دارید که احتمالاً طی دوران دانشجویی نداشتید.

گویی در بهشت هستید اما واقعیت این است که در دوران خوش دانشجویی نیستید و اگر مجبور بوده‌اید برنامه‌ی روزانه‌تان را طوری تنظیم کنید که برای همسرتان وقت داشته باشید، خوب او نیز همین کار را برای شما کرده است.

متوجه خواهید شد او باعث پس رفت شما در زندگی نشده است بلکه موهبت همراهی، مراقبت و والاتر از همه عشق را برایتان به ارمغان آورده است.    

با جدایی، هر دو زوج خیلی زود متوجه خواهند شد که زندگی مجردی چیزی نبود که تصور می‌کردند. انسان برای زندگی در تنهایی ساخته نشده است. زوجین مدت کوتاهی بعد از جدا شدن دلشان برای یکدیگر تنگ خواهد شد.

زمان به تنهایی کمک می‌کند با ذهن بازتری به رابطه فکر کنند.

به وضوح معایب و مزایای زندگی مجردی را خواهند دید. با این وصف، تصمیم‌گیری درباره‌ی ازدواج آسان‌‍تر خواهد بود و متوجه خواهند شد دلشان می‌خواهد به زندگی زناشویی بازگردند.

قوانین جدایی در ازدواج

جدایی در ازدواج به معنی طلاق نیست و این امر باید دقیقاً تفهیم شود.

بهتر است همسران برای جدایی و بر سر قوانین آن به توافق برسند. غم‌انگیز به نظر می‌رسد اما یک جدایی موقت ممکن است خیلی هم خوب و جالب باشد.  

می‌توان مدت زمان جدایی را قبل از انجام این کار بزرگ تعیین کرد تا زوجین مطمئن باشند قرار نیست یکدیگر را از دست بدهند. دوره‌ای سه تا شش ماهه بهترین زمان است اما حتی تا یک سال هم خوب است.

طی جدایی، همسران می‌توانند بر سر قوانین به توافق برسند که آیا قرار است در این مدت یکدیگر را ببینند، قرار است از یکدیگر خبر بگیرند، چه کسی مسئولیت فرزندان، خانه، ماشین را به عهده دارد؟ و اگر با اراده پیش بروید برایتان هیجان‌انگیز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: راهنمای 6 مرحله‌ای برای بهبود و نجات رابطه‌ی از هم گسیخته

همسران می‌توانند با توافق با یکدیگر قرار ملاقات، بیرون رفتن یا گردش بگذارند، درست مثل گذشته که زن و شوهر نبودند. آنها می‌توانند بدون اینکه به یکدیگر خیانت کنند، هیجان دوران پیش از ازدواج را یک بار دیگر تجربه کنند.

وقتی زمان جدایی توافقی به پایان رسید، زوج متوجه خواهند شد که هنوز عشق بین آنها وجود دارد یا اینکه شعله‌ی عشق خاموش شده است.  

نزد مشاور بروید، در صورت امکان با هم

رفتن نزد درمانگر بعد از جدایی در ازدواج با نیت احیای رابطه ایده‌ی بسیار عالی است.

مشاوره کمکتان می‌کند آن روی سکه را هم ببینید، به حرف‌های همسرتان خوب گوش دهید و بفهمید احساس او راجع به شما و جدایی چیست.

در عین حال، احساستان را به یکدیگر خواهید گفت و با کمک درمانگر شرایط را بهتر درک می‌کنید و راحت‌تر می‌توانید مسائلتان را حل کنید.

 درک این نکته که مشکلات زندگی زناشویی هرگز یک طرفه نیست اهمیت بسیاری دارد. هر دو زوج بخشی از مشکل هستند و هر دو باید روی رابطه کار کنند تا سلامت آن حفظ شود.

یاری خواستن از یک کارشناس می‌تواند کمک کند ابزار مناسب برای نجات رابطه‌ی در حال سقوط را پیدا کنید و خوشبختی را بار دیگر به یکدیگر هدیه دهید.

با آموزش کافی و اختیاراتی که مشاور دارد، بهترین و بی‌طرف‌ترین مداخله‌گری است که می‌تواند ازدواج در حالی فروپاشی شما را نجات دهد.

چیزهای دیگری که باید طی جدایی در نظر بگیرید.

با رعایت این نکات که باید حواستان به آنها باشد، مطمئن شوید جدایی در ازدواج به نتیجه‌ای خوب منتهی می‌شود:

  • کدام یک از همسران باید خانه را ترک کند؟ کجا خوهد ماند؟
  • چطور مایملک را تقسیم خواهید کرد؟ اینها شامل ماشین، وسایل الکترونیکی و غیره است.
  • هر چند وقت یکبار زوج دیگر به دیدن فرزندان خواهد آمد؟
  • رابطه‌ی جنسی باید با صراحت بررسی شود. آیا قرار است رابطه‌ی جنسی داشته باشید؟ با صراحت در مورد احساسات و نگرانی‌هایتان صحبت کنید.
  • توافق کنید که هیچ یک از شما به دنبال کمک یا توصیه‌ی وکیل نخواهید رفت.
اسکرول