راه های بازگشت به رابطه تمام شده

woman gbff8f5485 1280

با دقت قدم بردارید آیا شما می‌خواهید شانس آشنی خود را بعد از جدایی افزایش دهید؟ گذر کردن از جدایی از همسرتان به طور اتفاقی حاصل نمی‌شود.

اگرچه، افرادی که قادر هستند که پس از جدایی اختلافاتشان در ازدواج را کنار بگذارند، عموما برای افزایش شانس اینکه همه چیز برای ازدواج رو به راه باشد روی رفتارهای خاصی کار کرده‌اند.

جدایی قانونی چست؟

بر خلاف طلاق که زوج بطور رسمی به ازدواج پایان می‌دهند، جدایی قانونی به آن‌ها این حق را می‌دهد تا از هم جدا باشند تا مرزهای مالی و فیزیکی وجود داشته باشند.

توافق‌نامه‌ی جدایی ازدواج شامل جزئیاتی درباره‌ی مدیریت دارایی‌ها و کودکان می‌شود. چنین زوجی رسما روی کاغذ متاهل می‌مانند و می‌توانند دوباره ازدواج کنند.

شکل غیر رسمی این کار جدایی آزمایشی است که در آن روند قانونی انجام نمی‌شود. در بسیاری از موارد، جدایی‌ها از طلاق گرفتن بهتر است زیرا شانس آشتی کردن پس از جدایی بالاتر است. البته این بازگشت مجدد بدون کمک گرفتن از مشاور خانواده کمی دور از تصور می باشد. چون مشکلاتی که باعث این جدایی شده احتمالا هنوز سر راه بوده و قابل برگشت هستند.

آیا بازگشت با همسر سابق ممکن است؟

گاهی اوقات و بر خلاف تبلیغات، بعضی از زوج‌ها پس از یک دوره جدایی قادر به آشتی کردن هستند.

آمارها بر اساس زوج‌هایی که پس از جدایی به هم بازگشتند نشان می‌دهد که درحالیکه رابطه 87% زوج‌ها در نهایت پس از جدایی به طلاق ختم می‌شود، 13% باقی‌مانده پس از جدایی قادر به آشتی هستند.

بازگشت به هم پس از جدایی و تجدید دیدار با همسر پس از فسخ موقت ازدواج یا جدایی آزمایشی، هدف نهایی است که اکثر زوج‌های دلسرد شده به آن امید دارند.

هرچه روز بازگشت به همسر سابق نزدیک‌تر می‌شود، نگرانی‌های زیادی آشتی کردن را در بر می‌گیرد. این ممکن است تیر آخر برای حل کردن مسائل مهم و شروعی برای آشتی کردن با همسر باشد.

آیا زوج‌های جدتش ده می‌توانند آشتی کنند؟ آشتی کردن پس از جدایی فقط یک رویا نیست، بلکه یک احتمال منطقی است.

وقتی در فکر آشتی پس از جدایی هستید صادقانه شروع کنید. شما و شریکتان باید صادقانه مسائلی که منجر به ایجاد مشکل شده بودند را شرح دهید.

چه سوءاستفاده باشد، چه خیانت، اعتیاد یا سایر موارد مشابه، «ورق‌ها» باید روی میز باشند.

اگر شریک‌ها نمی‌توانند درباره نواحی که آسیب دیده صادق باشند، چطور می‌توانند توقع داشته باشند که در آینده تغییراتی که برای تحکیم ازدواج لازم است انجام شود؟

یک مشاور خانواده همیشه بازگشت به هم پس از جدایی را توصیه می‌کند.

به دنبال خرد شخصی باشید که در گذشته در آن شرایط بوده یا کسی که با موقعیت آشنا باشد تا به شما ابزاری را برای تقویت صداقت، بینش و صمیمیت را پیشنهاد کند تا شانس آشتی پس از جدایی را بهبود بخشد.

چگونه می‌توان پس از جدایی موقت با موفقیت به هم بازگشت؟

اگر شما در این فکر هستید که چگونه پس از جدایی شوهر خود را بازگردانید یا چگونه به همسر خود بازگردید، شما باید قدم‌های درست را برای افزایش شانس بازگشت به هم افزایش دهید، ازدواج خود را حفظ کنید و همراهی بین خود و همسرتان را از نو بسازید.

شاید مهم‌ترین قدم برای بازگشت به هم پس از جدایی تزریق دز مناسبی از شفاف‌سازی به رابطه است. اگر اعتماد فرسایش یافته است، پس شفاف‌سازی پادزهر است.

شفاف بودن درباره مسائل مالی، عادات شخصی و برنامه‌ها به زوج‌ کمک می‌کند تا تا حدودی اعتماد هم را به دست آورند. این هیچ‌گاه نظر بدی نیست که به کمک کسی آموزش ببینید.

اگر شخصی در زندگی شما –حرفه‌ای یا غیرمتخصص- هست که می‌تواند بهترین روش برای اولین صحبت‌های افراد ارائه دهد، پس با آن‌ها مشورت کنید.

علاوه بر این، شما همچنین باید صادق باشید و از خود سوال‌های مختلفی بپرسید. پیش از بازگشت به هم پس ار جدایی با دقت درباره موارد زیر فکرکنید:

  • آیا شما به رابطه پایان دادی یا شریکتان؟ در طول جدایی، آیا هر دو شما شانس این را داشتید که درباره مسائلی در رابطه درست پیش نرفت با صداقت و آزاد صحبت کنبد؟ اگر نه، پس الان زمان آن رسیده که با صدات و آزادی با شریکتان صحبت کنید.
  • آیا هیچ کدام از شما از زمان پایان رابطه یا زمان شروع جدایی موقت تغییر کرده است؟
  • زمانی که از هم جدا بودید، آیا از اینکه شریکتان چه کار می‌کند با خبر بودید؟
  • عوامل مهم دیگری وجود دارند که با بازگشت به هم با شریکتان بتواند روی رابطه شما تاثیر گذارد؟

چه توانایی‌ها یا منابع جدیدی را بگار می‌برید تا رابطه درست پیش رود؟ (چیزی که قبلا استفاده نشده است).

  • حفظ ازدواج پس از جدایی: شانس آشتی بدهید
  • یک انسان آگاه گفته است که : گاهی اوقات دو نفر نیاز دارند که جدا باشند تا متوجه شوند که چقدر به با هم بودن نیاز دارند. آیا موافق هستید؟

بطور واضح، فاصله به ما نشان می‌دهد که چی چیزی اهمیت دارد، چه چیزی اهمیت ندارد، چه چیزی صدمه می‌زند و چه چیزی کمک می‌کند.

اگر شما تمایل به بازگشت پس از جدایی دارید، و شریک شما نقش خود را انجام خواهد داد، پس مسلماً به آشتی شانس بدهید.

اما قبل از پیش قدم شدن، نشانه‌های آشتی پس از حدایی را در نظر بگیرید.

چه نشانه‌هایی هستند که گویای این است که همسر بدنبال آشتی است؟ اگر همسر شما زمان‌های خوب با هم بودن را یادآوری می‌کند و دیدن مشاور خانواده یا درمان زناشویی را پیشنهاد می‌کند.

جدایی و بازگشت به هم سلامتی روانی شما را بسیار تحت تاثیر قرار می‌دهد و یک مشاور یا روانشناس می‌تواند در غلبه بر این زمان سخت به شما کمک کند.

آرامش، مثبت اندیشی و استحکام پایدار در رفتار همسر شما وجود دارد و آن‌ها مسئولیت آسیب ایجاد شده توسط خود به رابطه را به عهده می‌گیرند.

آن‌ها شاید نشانه‌هایی از نگران بودن درباره نتیجه‌ مشاوره خانواده را نشان می‌دهند، اما از هیچ کاری برای نجات ازدواج کوتاهی نمی‌کنند.

اگر شما می‌خواهید که ازدواجتان به ثمره برسد، این‌ها نکاتی هستند که به شما کمک می‌کنند تا پس از جدایی به هم بازگردید:

  • اشتاباهات خود را بپذیرید: برای به ثمر رسیدن ازدواج، هر دو شما باید اشتباهات خود را که در ابتدا منجر به جدایی شدند را بپذیرید. زوج‌هایی که در مسیر آشتی کردن پیش می‌روند باید بتوانند عذرخواهی کنند. درک آن عذرخواهی، اعتماد و گشاده‌رویی برای جبران کردن اجزا اصلی هستند که دوباره ازدواج شما را حفظ می‌کنند و مسئله بازگشت به هم پس از جدایی را بسیار راحت‌تر می‌کنند.
  • آماده تغییرات بودن: شاید مهم‌ترین چیز در بازگشت به هم آماده تغییر بودن است. بپذیرید که این رابطه نمی‌تواند به حالتی که پیش از جدایی بود بازگردد، زیرا دوباره به شکستی دیگر منجر می‌شود. فقط درباره تغییراتی که می‌خواهید و مایل هسنید صحبت کنید. و آماده باشید تا خودتان را هم به خاطر شریکتان تغییر دهید.
  • قدردانی کردن: هر گاه متوجه تلاشی از طرف شریکتان برای بهبود رابطه شدید از او تشکر کنید. شما هم باید تلاش‌هایی انجام دادید تا اجازه دهید آن‌ها هم متوجه شوند. احساساتتان، امیدها، آرزوها و امیالتان را به اشتراک بگذارید تا هر کاری لازم است انجام دهید تا این رابطه به ثمر برسد.
  • زمان دادن: بازگشت به هم پس از جدایی یک شبه اتفاق نمی‌افتد. رابطه را به آرامی بازسازی کنید و و به آن زمان کافی بدهید تا شما ( همچنین شریکتان) برای تقاضاهای یکدیگر آماده باشید. به یکدیگر زمان وفضای کافی بدهید تا کارها درست انجام شود. وقتی به این مسئله فکر شود و اهمیت داده شود، هر دو شریک می‌توانند منطقی فکر کنند و هر چیزی که نیاز به تغییر دارد را تغییر دهند. اشتباهات خود را شناسایی کنید و روی آن‌ها کار کنید.

اگر شما رابطه‌ای شکست خورده را تجربه می‌کنید و بدنبال چگونه آشتی کردن پس از جدایی هستید، این نکات باید مفید باشد.

مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که تمام تلاش خود را بکنید، و اگر آنطور که نوقع داشتید پیش نرفت، کمک بگیرید و بهبود خواهید یافت.

اسکرول