علت فاصله گرفتن مرد از زن

علت فاصله گرفتن مرد از زن
علت فاصله گرفتن مرد از زن

علت فاصله گرفتن مرد از زن یا برعکس آن دلایل متعددی دارد اما شناخت نشانه های فاصله گرفتن برای فهمیدن صورت مساله هم مهم است و این موضوع به شما می گوید که ممکن است به مشاوره خانوادگی یا زوج درمانی نیاز داشته باشید

آیا شما یا همسرتان علائم واضحی مبنی بر اینکه ازدواج شما نیاز به مشاوره دارد، دیده اید؟

اگر قبلاً علائم هشدار دهنده ای را دیده اید که نشان می دهند ازدواج شما نیاز به درمان دارد، پس از قبل می دانید که چیزی شما اشتباه است.

شما با جستجوی بهترین مشاوران ازدواج در مسیر درستی حرکت می کنید تا بهترین راهنمایی های مشاوره ی ازدواج را به شما ارائه دهند.

با این حال، بسیاری از زوج های متأهل از مشکلاتی که در ازدواجشان وجود دارند غافل هستند و حتی متوجه نیستند که رابطه ی آن ها با مشکل مواجه شده است.

هر زوجی دوره ای از انکار را می گذراند که معتقد هستند در نهایت همه چیز درست می شود، اما روزی می بینند که از یکدیگر جدا شده‌اند و رابطه در وضعیت بدی است. آن ها حتی دریافت کمک حرفه ای را به عنوان یک امکان در نظر نمی گیرند یا حتی نمی پرسند “آیا مشاوره خانوادگی ایده خوبی است یا خیر ؟”

منتظر نمانید تا چنین اتفاقی برای شما و همسرتان رخ دهد. خوب است که بپذیرید مشکلی در رابطه ی شما وجود دارد و در صورت لزوم در این مورد درخواست کمک کنید. پس آیا مشاوره می تواند یک رابطه را نجات دهد؟ مشاوره ی ازدواج تنها برای حل مشکلات زندگی زناشویی نیست بلکه برای تقویت رابطه تان با همسرتان نیز انجام می شود. اگر اجازه دهید نگرانی ها و مشکلات در رابطه شما حل نشده باقی بمانند، ممکن است به پیوند زناشویی تان صدمه زده و شما را از یکدیگر جدا کند.

یاد بگیرید که علائم هشدار دهنده نیاز به مشاوره خانواده را تشخیص دهید و هنگامی که متوجه شدید که مشکلاتی در رابطه شما وجود دارند و باید برطرف شوند، فوراً با یک مشاور ازدواج تماس بگیرید.

به دنبال توجیهی برای مشاوره خانوادگی هستید؟

یک متخصص ازدواج قادر خواهد بود مسائل مربوط به رابطه را درمان کند و بر اساس خواسته های منحصر به فرد شما و با کمک تمرین ها و روش های مشاوره زوجین یا مشاوره ی ازدواج، مشکلات خانوادگی را رفع کند و سعادت و خوشبختی را دوباره به زندگی بازگرداند.

از مشاوره خانواده چه انتظاری باید داشت؟

علاوه بر دریافت سؤالات زوج درمانی، برخی از چیزهایی که شما می توانید از مشاوره ی ازدواج انتظار داشته باشید نکات و فعالیت هایی هستند که به ایجاد راه های ابتکاری و مؤثر برای مقابله با درگیری کمک می کنند. همچنین می توانید انتظار داشته باشید که از توصیه های عملی زوج درمانی در بازنویسی روایت رابطه تان استفاده کنید. پاسخ قطعی به این سؤال که “از مشاوره ی ازدواج چه انتظاری باید داشت؟” این است که با کمک شخص ثالث، می توانید رابطه ی آسیب دیده ی خود را با همسرتان ترمیم کنید و فصل جدیدی از یک ازدواج شاد و سالم را آغاز کنید.

علت فاصله گرفتن مرد از زن یا زن از مرد دلایل زیادی دارد اما می توان موارد زیر را به عنوان عوامل اصلی آورد:

  1. مشکلات ارتباطی

موفقیت رابطه ی شما به شدت به توانایی شما در برقراری ارتباط بستگی دارد. زوج ها باید با هم صمیمی باشند و احساس کنند که می توانند همه چیز را با همسرانشان سهیم شوند. با این حال، یکی از نشانه هایی که نشان می دهند شما به مشاوره در مورد ازدواج نیاز دارید، زمانی است که شما و همسرتان دیگر با هم صحبت نمی کنید یا دائماً در مورد مسائل منفی صحبت می کنید.

وقتی متوجه شدید که از صحبت کردن یا در میان گذاشتن مسائل با همسرتان می ترسید زیرا ممکن است واکنش منفی نشان دهد، باید اعتراف کنید ارتباط در ازدواج شما شکست خورده است و نیاز به مشاوره خانواده دارید و وقت آن رسیده است که یک میانجی برای شما و شریک زندگی تان میانجی گری کند.

2. کمبود عشق

یک ازدواج شاد باید همیشه پر از عشق و محبت باشد.

پس چه زمانی به مشاوره ی ازدواج نیاز دارید؟

اگر شما یا همسرتان هر بار که دیگری مرتکب اشتباهی می شود از ابراز محبت خودداری کنید، قطعاً مشکلاتی دارید که باید برطرف شوند.

از طریق برخی فن های مشاوره ی ازدواج و پرسش های مشاوران ازدواج، هر دوی شما می آموزید که حتی زمانی که زوج ها با هم بحث می کنند نیز هرگز نباید کاری کنید که همسرتان احساس کند عشق شما نسبت به او کمتر شده است. عشق و علاقه ی شما به یکدیگر هرگز نباید با رنجش یا نا امیدی شما نسبت به یکدیگر خدشه دار شود.

3. همسر به عنوان دشمن

برخی از زوج ها بر این باورند که اگر شریک زندگی آن ها به شیوه ای خاص تغییر کند، رابطه ی آن ها خوب می شود.

اما سرزنش کردن همسرتان به خاطر مشکلات موجود در رابطه، راه درستی برای تقویت رابطه تان نیست.

یکی از علائم آشکاری که شما به ازدواج درمانی نیاز دارید این است که همسرتان را بیشتر به عنوان یک دشمن می بینید تا شریک زندگی. در چنین شرایطی، یک مشاور می تواند به شما کمک کند که چرا باید موضوع را بررسی کنید.

برای اینکه یک رابطه دوام بیاورد، زوج ها باید با هم همکاری کنند. بنابراین، اگر دائماً خود را در مقابل یکدیگر می بینید، برای غلبه بر این موضوع به زوج درمانی نیاز دارید.

4. زندگی جنسی ضعیف

همه می دانند که ارتباط جنسی خوب بین زن و مرد برای موفقیت یک ازدواج بسیار مهم است.

اما اگر نیاز جنسی یک یا هر دو زوج برآورده نشود، این موضوع می تواند در آینده مشکلات دیگری برای آنان به همراه داشته باشد.

برای هر دوی شما مهم است که بدانید آیا نیازهای جسمی شما برطرف شده است یا خیر. یکی از نشانه هایی که نشان می دهد شما به ازدواج درمانی نیاز دارید، افت زندگی جنسی است.

مشاوره ی ازدواج می تواند به شما کمک کند تا نیازهای خود را به همسرتان بگویید و در نهایت راه حلی برای بهبود زندگی زناشویی تان بیابید.

5. عدم صداقت

اساس هر رابطه باید اعتماد باشد. اگر به شریک زندگی خود اعتماد نداشته باشید یا کارهایی را بدون اطلاع او انجام دهید، زندگی زناشویی شما در خطر جدی است.

زوج هایی که ازدواج کرده اند نباید رازهای خود را از یکدیگر پنهان کنند. عدم صداقت می تواند به مشکلات دیگری همچون کلاهبرداری مالی یا حتی خیانت بینجامد. مشاوره ی ازدواج می تواند شما را راهنمایی کند که چگونه می توانید بر عدم صداقت و وسوسه به خیانت در رابطه تان فائق آیید.

6. از هم جدا شدن

در نهایت، اگر خود را درگیر بحث های مداوم درباره ی همه چیز می بینید و احساس می کنید در زندگی همسرتان دخالتی ندارید، و بالعکس، چیزی باید تغییر کند.

با گذشت زمان، بسیاری از مسائل تکراری می توانند باعث شوند که احساس افسردگی و تنهایی کنید.

در این مرحله شما احساس خواهید کرد که چیزی در رابطه ی شما و همسرتان به شدت تغییر کرده است و شما و همسرتان به تدریج از هم دور شده اید. همچنین ممکن است احساس کنید که دیگر کسی را که با او ازدواج کرده‌اید را نمی شناسید. در مواقعی که این اتفاق می افتد شما باید قبل از اینکه خیلی دیر شود درخواست کمک کنید. مراجعه به علت فاصله گرفتن مرد از زن همیشه به این معنی نیست که در زندگی زناشویی تان ناموفق بوده‌اید. این پرسش که «آیا ازدواج درمانی به شخص کمک می کند یا صدمه می زند؟» تکراری است، زیرا در مسلماً دراز مدت به نفع هر دوی شماست.

اما برای زوج هایی که وقت کافی ندارند یا برنامه‌هایشان برای برگزاری جلسات مشاوره به اندازه ی کافی انعطاف‌پذیر نیستند، مشاوره ی ازدواج آنلاین نیز گزینه ی خوبی است.

می توانید در یک زمان مناسب در خلوت منزل خود با یک مشاور خانواده دارای مجوز که دلسوز و درک کننده است از طریق تلفن یا از طریق جلسات ویدیویی ارتباط برقرار کنید.

درمان آنلاین هنوز هم می تواند همان مزایای مشاوره حضوری را ارائه دهد.

به عبارت ساده، درخواست کمک از یک مشاور زوج درمانی نشان می دهد که شما برای ازدواج خود ارزش قائل هستید و می خواهید گام هایی را برای توسعه و تقویت ارتباط خود با همسرتان بردارید.

اسکرول