آیا عشق برای ازدواج لازم است؟

couple g25d264efa 1920

در واقع زوجین اغلب از خود می‌پرسند که چرا روابطشان شکست می‌خورد، احساسات عاشقانه‌شان کجا رفته است یا چرا احساس می‌کنند که توسط شریکشان مورد قدردانی قرار نمی‌گیرند که معمولاً بعد از “دوره ماه عسل” اتفاق می افتد.

گاهی زوج‌ها ممکن است سال‌ها عاشقانه زندگی کنند. اما وجود دارند زوج‌هایی که هرگز ناراضی به نظر نمی‌رسند و حتی بعد از چندین دهه ازدواج همچنان یکدیگر را تحسین می‌کنند.

در واقع کار درستی که آنها انجام می‌دهند تا سالها در کنار هم خوشبخت زندگی کنند این است که توانسته‌اند برخی از مواردی که در مراحل اولیه خواستگاری در رابطه شان وجود داشت را حفظ کنند.

زمانی را در نظر بگیرید که شما و شریک فعلی تان قبل از جدی شدن اوضاع با هم قرار می گذاشتید. با وجود اینکه خیلی لذت می‌بردید، احتمالاً تلاش زیادی برای حفظ علاقه‌مندی انجام می دادید.

آن کارهای متفاوتی که انجام دادید چه بودند و گذشته با حال را چگونه مقایسه می‌کنید؟

بعضی وقت ها شاید کمک گرفتن از یک مشاور خانواده راه حلی برای این مساله باشد. چون با آموزش هایی که مشاور خانواده می توانید بگیرد خیلی زودتر از سعی و خطا روزمره به نتیجه خواهید رسید.

آیا رابطه عاشقانه ضروری است؟

وجود رابطه عاشقانه ضروری ترین مورد برای شادی در روابط است. اهمیت عاشقانه در یک رابطه را نمی‌توان ناچیز دانست.

بسیاری از زوج‌ها واقعا هنوز اهمیت عشق و فواید رابطه عاشقانه را نمی‌دانند.

درک اینکه چقدر محبت در یک رابطه مهم است اولین قدم ضروری برای کسانی است که علاقه مند به احیای دوباره عشق هستند.

اما کارهای کوچکی که به عنوان بخشی از رابطه عاشقانه زناشویی خود انجام دادید برای جلب توجه او، علاقه مند نگه داشتن و جلب نظر او چیست؟ شرط می‌ببندیم که این چیزها دیگر اتفاق نمی افتد.

اغلب متوجه نمی‌شویم که در ابتدا چقدر تلاش می‌کردیم و نمی‌دانیم که چرا روابط عاشقانه در ازدواج مهم است و چگونه فقدان آن می‌تواند منجر به فروپاشی عاطفی و افت آن شود.

اهمیت رابطه عاشقانه چیست؟

برای درک اهمیت آن ابتدا باید ببینیم رابطه عاشقانه چیست. به طور کلی، رابطه عاشقانه شامل یک یا بیش از یکی از موارد زیر است:

1. حرکات کوچک: که محبت، ستایش، تفکر و عشق را منتقل می کند.

2. فعالیت ها یا اقدامات جدید: اقداماتی که بی هدف انجام شده وموجب تقویت احساس شادی و ارتباطی شوند.

3. کلاس: شرکت در فعالیت‌ها یا رویدادهایی که موجب پیشرفت در زندگی عالی می‌شوند.

4. هر عملی که زوج ها را به هم نزدیکتر کند یا نشان دهنده تفکر و ستایش از یکدیگر باشد.

رابطه عاشقانه باید بخشی ضروری و رایجی از زندگی ما باشد.

و حقیقت این است که در رابطه عاشقانه هیچ رازی وجود ندارد – شما باید بدانید که چه چیزی برای شریک زندگی شما مفید است. چه چیزی آنها را خوشحال می کند و تا جایی که می توانید از آنها برای شیرین کردن رابطه خود استفاده کنید.

تداوم یک ازدواج مستلزم کار، همکاری و تعهد است. اگرچه که یک زوج به این موارد عادت دارد اما ازدواج فقط به سخت کار کردن نیست.

دلیل اینکه در این رابطه هستید این است که شما شریک زندگی خود را دوست دارید و او را گرامی می‌دارید.

هنگامی که تصمیم می‌گیرید از روابط عاشقانه برای تقویت ازدواج خود استفاده کنید، تصمیم می‌گیرید از آن به عنوان ابزاری برای نشان دادن اهمیت خود استفاده کنید و نشان دهید که ازدواج و شریک زندگی شما ارزش تلاش را دارند.

این اقدامات کوچک در مجموع رابطه شما را قوی‌تر، سالم‌تر و طولانی‌تر می‌کند. اینها تنها چند مزیت یک رابطه عاشقانه هستند.

چگونه عشق را دوباره در یک رابطه احیا یا اضافه کنیم؟

زوج‌هایی هستند که سال‌ها پس از ازدواج هنوز هم با این فکر که چگونه در یک رابطه عاشقانه باشند دست و پنجه نرم می‌کنند.

ایجاد عشق در یک رابطه زمانی آسان می شود که به موارد زیر توجه کنید:

پیوند

پیوند از طریق تجربیاتی که شرکا را به هم نزدیکتر می کند ایجاد می‌شود. این را می توان از طریق اعمال محبت، هدیه دادن، یادآوری خاطرات، گفتگوی معنادار، خنده و صمیمیت ایجاد کرد.

سرگرمی

رابطه عاشقانه باید یک تجربه شاد باشد و اغلب از طریق فعالیت های لذت بخش مانند رفتن به سینما، کارناوال، شرکت در مهمانی ها به همراه همدیگر یا از طریق بازی منعکس می شود.

شوخ طبعی

شوخ طبعی یک عامل اصلی برای بیشتر رابطه های عاشقانه است. زوج‌هایی که حس شوخ طبعی خوبی دارند از ضرب المثل‌های جذاب، کارت‌های تبریک خنده‌دار، طنازها و خندیدن به چیزهای پوچ لذت خواهند برد.

نوستالژی

زوج ها می توانند درطولانی مدت با تأمل در گذشته، خاطرات خود را به اشتراک بگذارند. مرور عکس‌های قدیمی یا بازدید مجدد از مکان‌های پاتوق گذشته می‌تواند احساسات قدیمی را به شما بازگرداند و در نتیجه پیوندها را تقویت کند.

   صمیمیت

    رابطه جنسی و عشق بازی در کنار هم موثر هستند و رابطه جنسی برای سلامت روابط عاشقانه ضروری است.

    وارد کردن عناصر جدید به زندگی جنسی خود یا صرفاً درگیر شدن بیشتر در فعالیت های جنسی مطمئناً باعث افزایش عشق می شود.

   اگرچه روابط عاشقانه ممکن است به صمیمیت منجر شود اما صمیمیت و رابطه عاشقانه می توانند یکدیگر را تقویت کنند.

ماجراجويي

کارهايي خارج از فعالیت‌های معمولی که حس ماجراجویی را ترویج می‌کند مانند پیاده‌روی در جنگل، «گم شدن» در رانندگی، یا انجام کاری ممنوع (مانند بازدید از کتابفروشی بزرگسالان) راهي عالی برای ایجاد رابطه عاشقانه از طریق ماجراجويي است.

احترام

رفتار عاشقانه با معشوق باید بیانگر احترام و رفتار متقابل باشد.

قدرداني

در رابطه عاشقانه قدردانی اهميت دارد وهمچنين قدردانی انگیزه ای برای شروع فعالیت های عاشقانه با شریک زندگی تان ایجاد می کند.

عشق

این شامل احساسات قوی از اشتیاق، شادی واحساسات قدرتمند یا قانع کننده از عشق و خواستن است.

عشق بازي منجر به یک رابطه عاشقانه مي‌شود. بدون آن، میل و ستایش به یکدیگر تقریباً به طور قطع محو می شود و رابطه را کسل کننده و سطحي می کند.

درک اهمیت تمرین عاشق بازي در روابط خود جرقه ای به زندگی عاشقانه شما می بخشد، احساس ارتباط را طولانی می کند و منجر به شادی نهایی شما برای سال های آینده می شود.

10 ايده عاشقانه روزمره وجود دارد که بايد امتحان کنيد:

اکنون که اهمیت محبت را در یک رابطه مشخص کرده ایم، در اینجا چند نکته و ایده روزمره وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا رمانتیک تر شوید:

1. یک ساعت مچی برای همسرتان تهیه کنید. روی آن بنویسید: “من همیشه برای شما وقت دارم.

2. بلیط بخت آزمایی بخرید. آن را با یک یادداشت کوچک به همسرتان بدهید که روی آن نوشته شده است: «وقتی با تو ازدواج کردم، ثروتمند ترين بودم !»

3. با یک تکه صابون/رژ لب روی آینه حمام بنویسید «دوستت دارم».

4. هنگامی که در جمع هستید، از آن طرف اتاق به همسرتان چشمک بزنید/لبخند بزنید.

5. خانم ها: برای شوهرتان نامه ای بفرستید که با یک بوسه مهر و موم شده باشد.

6. برای همسرتان هدیه بفرستید که «بهترین عاشق جهان» است. چشمک چشمک.

7. برای آنها از کنار جاده گل بچینید.

8. فقط روزهای تعطیل به سینما نروید. در روز چهارشنبه از محیط کار به همسرتان تماس بگیرید و او را به یک شب رمانتیک دعوت کنید. بهترین راه برای هیجان انگیز کردن یک روز کسل کننده.

9. زمانی که همسرتان از سرکار به خانه بر می‌گردد، آهنگ مورد علاقه و مشترک بین خودتان را بگذارید.

10. با همدیگر غذا بپزید.

 از کارهای کوچک تا بزرگ، را ههای زیادی وجود دارد که می توانید برای احیای دوباره عاشقانه در رابطه خود انجام دهید. تنها چیزی که اهمیت دارد توانایی شما در انجام این تلاش‌ها است.

اسکرول