با وجود بچه چطور طلاق بگیرم

آیا شما در این فکر هستید که چطور با وجود فرزند طلاق بگیرید؟ یا چطور با وجود داشتن یک بچه از، رابطه زناشویی خارج شوید؟

شما در پیمان ازدواجی هستید که کارآیی ندارد، اما، شما بچه هم دارید. بنابراین، ترک یک رابطه زناشویی با وجود داشتن بچه، تصمیم آسانی نیست، به دلیل اینکه این تصمیم به ترک رابطه، دقیقا به شکل سیاه و سفید (مطلق) نیست. دوستان و خانواده شما می­گویند به شما که «به خاطر بچه هایتان با هم بمانید»، اما، براستی این گفته صحیح است؟ آیا بایستی سعی بر به نتیجه رساندن این رابطه زناشویی داشته باشید، یا اینکه شما و بچه­ ها خوشحال خواهید بود اگر درگیر یک کشمکش دایمی نباشید؟

 و اگر شما تصمیم بگیرید که اعلام ترک رابطه کنید و ترجیح دهید که به یک پیمان ازدواج با وجود داشتن بچه پایان دهید، چه کسی می گوید به شما که چه زمانی ازدواج را رها کرده و چطور با آرامش جدا شوید؟ در مورد اینکه چطور ترک کنید شوهرتان را در حالیکه یک بچه دارید شاید شما بتوانید از یک کمک مشاوره خانواده آنلاین یا اگر در ونکوور هستید از مشاور خانواده در ونکوور استفاده کنید.

خوب، این بسته به موقعیتی است که شما در آن قرار دارید. ترک یک پیوند زناشویی با داشتن بچه نمی­تواند یک تصمیم لحظه­ ای باشد و بیش از آن، یک تصمیم احساسی نیست و اگر تمایل به پایان دادن به آن را داشته باشید، پس چگونگی ترک ازدواج بایستی به اندازه زمان ترک آن وقتی که دارای بچه هستید، مهم باشد.

تصمیم نهایی متکی بر این است که آیا شما و همسرتان، هردو مایل به انجام این کار به شکل مداوم هستید. اما اگر شما از نقطه شروع عبور کردید و هر دو تنها در قلبتان می­دانید که جدایی، یک انتخاب درست است، پس چه کسی می گوید به شما که تنها به خاطر داشتن بچه با هم بمانید؟ و چه کسی وجود دارد برای راهنمایی کردنتان که چطور با وجود داشتن بچه، از همسرتان جدا شوید؟ یا اینکه، چه زمانی ترک کنید یک رابطه را با وجود داشتن یک بچه؟

روش­های زیادی برای نگاه کردن به آن وجود دارد، یک مورد این است که شما می­خواهید تهیه کنید یک خانه­ای با والدینی که دوست دارند بچه­ هایشان را. اما، زندگی زناشویی از عشق خالیست، بهترین مثال برای بچه ­های شما؟ ترک ازدواج با وجود داشتن بچه آسان نیست، ولی آیا بهتر یا بدتر هست نسبت به زندگی والدینی که جدا از یکدیگر هستند؟

مطابق با تحقیق انتشار یافته بوسیله آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا، بچه­ ها در ازدواج­هایی با خطرات زیاد اغلب سازگار یا پیش بینی­کننده از هم پاشیدگی ازدواج هستند.

بسیاری از بچه­ های طلاق، والدینشان را پشت سر گذاشتند و این عمل را به خوبی انجام دادند. آنها کنار آمده اند. بزرگترین شاخص در شکل رفتار آنها، نحوه مدیریت طلاق است و اینکه پس از آن، والدین چطور با فرزندان پس از طلاق رفتار می­کنند.

پس اگر شما در حال فکر کردن هستید که چطور یک رابطه را با بچه درگیر قطع کنید، اینجا برخی از نکات درباره روش خروج از یک ازدواج ناموفق با داشتن یک بچه ذکر شده است. این نکته­ها ممکن است به شما درباره ترک یک رابطه زناشویی با وجود داشتن بچه کمک کند.

پس از اینکه شما تصمیم گرفتید که چه زمانی یک رابطه زناشویی با داشتن بچه را رها کنید، شما سپس نیاز دارید قدم بزرگ بعدی را بردارید- چطور یک رابطه زناشویی با فرزندان را رها کنید.  

اینجا برخی از نکات برای ترک یک رابطه با فرزندان ذکر شده است، بدون اینکه باعث آسیب به روابط والدین و فرزند شود.

  • نکات اصلی را با فرزندان در میان بگذارید

برای کمک به ایجاد یک گذار آرام، این نکته مهم است که یک جبهه متحدی داشته باشیم. در این نقطه، توافق برای شما دو نفر ممکن است مشکل باشد، ولی توجه­تان را بر کودکان حفط کنید.

چه چیزی آنها نیاز دارند که هم اکنون از هر دوی شما بشنوند؟

به آنها بگویید که در حال جدا شدن هستید، ولی این موضوع تغییر نمی­دهد هیچ چیزی را درباره عشق شما به آنها. با آنها درباره محلی که پدر و مادر در آنجا زندگی خواهند کرد، صحبت کنید و اینکه بچه­ ها همیشه خانه­ هایی از دوست داشتن و عشق برای رفتن به آنجا خواهند داشت.

مطمئن شوید که آنها اطلاع دارند که جداشدن هیچ ارتباطی با آنها ندارد. با اینکه، ترک یک پیمان زناشویی با بچه­ ها یک موضوع سنگینی برای هر دوی شما و فرزندتان است، تمام سعی خود را بکنید که مثبت باشید و موجب اطمینان خاطر فرزندانتان باشید.

  • اگر ممکن است در خارج از دادگاه گفتگو کنید

شما ممکن است تعجب کنید که «آیا می توانم شوهرم را ترک کنم و فرزندم را بگیرم؟» یا چیزی شبیه به اینکه «اگر شوهرم را ترک کنم، می توانم فرزندم را از او بگیرم؟»

شما و همسر قبلی­تان ممکن است توافق نکنید بر روابط زناشویی خود، اما، به منظور ایجاد یک دوره گذار آرام برای بچه ها، شما بایستی این اختلافات را کنار بگذارید.

خیلی آرام و به شکلی واضحی بحث کنید راجع به جزئیات مسایلی که در طی طلاق اتفاق خواهد افتاد، مخصوصا در مورد بچه­ها. هر چقدر بیشتر بتوانید تصمیمات بهتری را در خارج از دادگاه بگیرید، مناسب­تر است.

این ممکن است معنای بخشش و امتیاز دادن بیشتر را داشته باشد، اما بهتر از داشتن استرس و عدم قطعیت در مورد چیزی است که ممکن است قاضی درگیر آن شده و تصمیم بگیرد. پس، اگر شما مجبور به ترک رابطه زناشویی با فرزندان هستید، بهتر است که همیشه در بیرون از دادگاه مذاکره کنید.

کمک از متخصصان توانبخشی و مشاوران در طی این فرآیند می­تواند منجر به گذار آرام آن شود.

  • با فرزندان خود صریح باشید

در حالیکه فرزندانتان نیاز به دانستن جزئیات پیچیده (سخت) روابط شما و جدایی را ندارند، با چیزهایی که بر آنها تاثیر می­گذارد، صریح باشید. وقتی فرزندانتان می پرسند سوالاتی را از شما، واقعا گوش داده و جواب دهید.

کمک کنید به ایجاد اعتماد به نفس خودتان در این مرحله تازه از زندگی. به آنها کمک کنید که بدانند شما همیشه خواهید بود در کنار آنها، مهم نیست که چه چیزی پیش بیاید. در بعضی از مواقع، بچه­ ها نگرانند، ولی صدایی به آنها ندهید، بنابراین، لحظه­ هایی را بوجود بیاورید که آنها به راحتی بتوانند درباره این چیزها صحبت کنند.

  • محیط های مثبت جداگانه­ای را ایجاد کنید

زمانی که برای اولین بار به شکل جداگانه­ای زندگی را شروع کردید، تغییر سختی برای بچه­ها خواهد بود. پس سعی کنید که این زمان را ویژه­تر و تا جایی که ممکن است مثبت کنید.

برنامه شما برای جدایی از یک رابطه زناشویی با داشتن بچه آماده شده است. قدم بعدی چیست؟ شما نیاز دارید که به شکل دوطرفه (متقابل) آداب و روش­ها را در هر خانواده ایجاد کنید. مطمئن شوید که زمان کیفی مناسبی را با بچه­هایتان سپری می­کنید.

از والد دیگر تا جای ممکن حمایت کنید. در ملاقات­های مرتبط با گرفتن/دادن، شما مجبور نیستید که سرحال باشید، ولی، آرام و با دید مثبت باشید. به قوانین تماس یا متنی که تنظیم کرده­اید، احترام بگذارید تا به تماس ادامه دهید، ولی، در زمان فرزندان والدین دیگر، دخالت نکنید.

هر چه که باشد، ترک خانه زناشویی با داشتن بچه، تصمیم آسانی نیست، مخصوصا برای کودک. پس بایستی که مطمئن شوید که فرزندتان از مراقبت­های پدرانه یا مادرانه محروم نیست.

  • یکدیگر را ببخشید

پایان یک رابطه با کودکان درگیر، به معنای واقعی پایان داستان است و یکی از بدترین چیزهایی که شما می­توانید انجام دهید بعد از جدایی، این است که به شکل نامحدودی از همسر خود کینه داشته باشید. این مثل ابری خواهد بود که بر سر همه واقع شده است، بچه ­ها، قطعا آن را حس خواهند کرد. آنها نیز به سهم خود ممکن است همان احساسات را انعکاس دهند.

اگر شما در حال جستجو برای یافتن مشاور خانواده در موضوعاتی مثل «من می­خواهم که شوهرم را ترک کنم، اما یک بچه داریم» یا چیزی شبیه به این «من طلاق می­خواهم اما بچه دارم»، بیشتر مردم پیشنهاد خواهند کرد که شما همسرتان را ببخشید و زندگی را ادامه دهید. بنابراین، قبل از ترک یک رابطه زناشویی با داشتن بچه، در نظر بگیرید که آیا می­توانید خاطرات بد را فراموش کنید، ببخشید شریکتان را و از نو شروع کنید. در حالیکه طلاق مشکل است، مخصوصا اگر همسر سابق شما کاری را انجام دهد که باعث جدایی شود، گذشت ممکن است.

مخصوصا برای بچه ها، مهم است که بر روی رهایی از آسیب و تصمیم­گیری برای حرکت رو به جلو کار کنید. این کار ممکن است مدتی طول بکشد، ولی، مهم است که از این روش کار کنید و نشان دهیم به بچه ­هایمان که چطور این شرایط دشوار را مدیریت کنند.

با تنظیم کردن این نمونه برای بچه­ ها، این صحنه برای یک دوره گذار موفقیت آمیز به مرحله بعدی از زندگی شما، زندگی قبلی و زندگی بچه­های خود به شکلی سالم تنظیم خواهد شد.

اسکرول