چگونه مردان را به رابطه برگردانیم

وقتی که می­ فهمید ازدواجتان درست پیش نمی­رود، احساس بدی پیدا می­کنید. ازدواج نا­موفق بدترین فاجعه­ای است که می­توان تصور کرد و با خود ردپایی از درد، اندوه و افسوس را به همراه دارد. دلتان می­خواهد با هم باشید اما احساس می­کنید اشتباهات و شکست­های زیادی در رابطه­تان بوده که آن را ممکن نمی­سازد.

اعتراف به اینکه هیچ چیز خوب پیش نمی­رود، کار آسانی نیست اما خبر خوب اینجاست که می­توانید اوضاع را درست کنید. اگر به مسائلی که در هردوی شما احساس بدی ایجاد می­کند رسیدگی کنید، می­توانید از پس بزرگترین چالش­ها هم برآیید.

از طرف دیگر بعضی از زوج­ها بجای نجات ازدواجشان راه ناامیدی را در پیش می­گیرند؛ اما لازم نیست که شما هم اینطور باشید. حداقل این مراحل ارزش امتحان کردن را دارد و در نهایت ممکن است به شما کمک کنند تا ازدواجی ناموفق را نجات دهید.

اگر به این فکر می­کنید که چطور می­توان یک رابطه یا ازدواج شکست­ خورده را نجات داد، باید یک قدم به عقب بردارید، فکر کنید، اشتباهاتتان را بپذیرید و بعد سعی کنید از این روش­ها برای شعله ­ور ساختن دوباره آتش عشقتان استفاده کنید. در بعضی از موارد کمک گرفتن از یک روانشناس یا مشاور خانواده می تواند جلوی شکست خوردن در زندگی را بگیرد.

  • آنچه را که باعث شد عاشق شوید، مشخص کنید.

وقتی به این فکر می­کنید که چقدر دیوانه­وار عاشق شریک زندگی­تان بوده­اید و بعد رابطه­تان چطور آسیب دیده است، بسیار ناراحت می­شوید. اگر به این فکر می­کنید که چطور ازدواج یا رابطه شکست خورده­تان را ترمیم کنید، به روزهای اول رابطه­تان برگردید و بیاد بیاورید که چطور عاشق یکدیگر بودید. به این فکر کنید که چه چیزی باعث شد هردوی شما عاشق یکدیگر شوید؛ حتی اگر لازم است از آنها یادداشت بردارید.

هرآنچه را که در شریکتان می­پرستید و هرآنچه را که باعث می­شود بخواهید با او باشید، بیاد بیاورید. فکر کردن به زمان­هایی که با هم خوب بوده و به تازگی عاشق شده بودید بااینکه ممکن است کاملا از خاطرتان رفته باشد، می­تواند به تقویت روحیه و بهبود ازدواج شکست خورده شما کمک کند.

توصیه: دوره حفظ ازدواج

بهترین ویژگی­های شریک زندگیتان را بنویسید، ویژگی­هایی که هنوز هم در آنها هست اما این اواخر نتوانسته­اید آنها را به­درستی ببینید.

  • دوباره به یکدیگر گوش دهید.

با هم گفتگو کرده و شروع به برقراری ارتباط با یکدیگر کنید. به آنچه همسرتان می­گوید گوش دهید و سپس از او بخواهید به شما گوش دهد. گوش دادن به یکدیگر را مهم بدانید زیرا به شما کمک می­کند تا متوجه آنچه زمانی در ازدوجتان عالی و خوب بود بشوید.

آیا نمی­دانید چطور یک ازدواج را به نتیجه برسانید؟

فقط به صحبت­های همسرتان گوش دهید و سعی کنید آنچه را که او نیاز دارد، درک کنید.

گوش دادن توانایی قدرتمندی است! به دقت گوش دادن قطعا به شما کمک می­کند ازدواجتان را نجات دهید.

  • در مورد آنچه باعث شده که ازدواجتان شکست بخورد، فکر کنید.

چرا ازدواج ها با شکست مواجه می­شوند؟ چه اتفاقی می­افتد که ازدواجی تا مرز شکست می­رسد؟ آیا از هم جدا شده­اید؟ آیا یک نفر خیانت کرده است؟ یااینکه فقط اوضاع برایتان خوب پیش نرفته است؟

شناسایی علل شکست ازدواج برای ترمیم آن بسیار مهم است. در اینجا به برخی از دلایل از هم­پاشیدگی ازدواج­ها اشاره می­کنیم:

  • شکاف ارتباطی

کمبود ارتباط می­تواند به شدت به یک رابطه آسیب بزند. وقتی که زوج­ها چیزی را با یکدیگر به اشتراک نمی­گذارند و دست از ابراز خود برمی­دارند، تار­های ارتباطی بین آنها ضعیف می­شود. وقتی این ارتباط بین زوج­ها شکننده شود، رابطه­شان نیز قدرت خود را از دست می­دهد و این یکی از نشانه­های ازدواج شکست خورده است.

اگر ازدواجتان در آستانه فروپاشی است، باید ارتباطتان را با شریک زندگی­تان تقویت کنید. مرگ ارتباط می­تواند بین شما و شریک زندگی­تان شکاف بزرگی ایجاد کند.

  • خیانت

خیانت به همسر درواقع ضربه نهایی است. اگر یکی از طرفین رابطه به دیگری خیانت کند، قطعا به رابطه لطمه زده است.

  • عدم توجه و محبت

باگذشت زمان شور و شوق رابطه کم می­شود و زوج­ها از ابراز محبت و علاقه به یکدیگر دست می­کشند. درنهایت گرمی و شیرینی رابطه از بین می­رود و دیگر هیچ لذتی از ازدواج باقی نمی­ماند و این می­تواند باعث از هم­پاشیدگی یک ازدواج شود.

  • بحران

موقعیت­های بحرانی ازدواج را قوی­تر ساخته یا آن را تا مرز فروپاشی پیش می­­برند. در شرایط سخت، نحوه حمایت زوج­ها از یکدیگر تعیین می­کند که رابطه­شان چطور پیش خواهد رفت. وقتی زوج­ها از یکدیگر حمایت نمی­کنند یعنی در یک ازدواج رو به شکست هستند.

حتی اگر رابطه ­ای از پس این مشکلات هم بربیاید، نجات یک ازدواج شکست خورده غیرممکن نیست. به زمانی فکر کنید که همه چیز از خوب به بد تبدیل شد و بعد سعی کنید راه­ حلی برای ترمیم رابطه شکست خورده ­تان پیدا کنید.

اسکرول